Anamaria Popa: ”Când simți că-ți pierzi încrederea, să te ții de ea cu ambele mâini”

Anamaria Popa este îndrăgostită de grafică și design și de aici s-a născut și firma ”Design Pathways”, pe care a înființat-o cu încă doi prieteni. A lăsat comoditatea de a fi angajat, cu program fix și de a se aventura pe cont propriu. Astăzi, ea a reușit să aibă o carte de vizită de excelență și un protofoliu de clienți stabili.

 

–  Anamaria Popa, cum s-a născut firma Design Pathways, cum ați crescut-o și ce planuri de viitor aveți?.

Anamaria Popa: – Când privesc în urmă, ca să pot răspunde la această întrebare, cu perspectiva pe care o am acum și cunoștințele acumulate, aș putea spune că acest pas a fost asemănător cu a face bungee jumping, pentru mine. Nu aveam niște linii foarte clare despre ceea ce voi urma să fac, știam doar că va urma să fructific pasiunea pe care o aveam. Deși nu a trecut foarte mult timp, mă simt de parcă au trecut câțiva zeci de ani. Am făcut foarte multe ajustări în toți acești ani, am urmat multe cursuri, am adăugat servicii, am scos servicii și asta pentru că suntem într-o dezvoltare constantă și intenționată. Design Pathways este despre a crea și a rămâne, de a aduce un plus de valoare prin identitate vizuală și nu în ultimul rând, despre a crea legături.

Uneori, construim identitatea vizuală a brand-ului de la zero, alteori o refacem și îi aducem o vibrație nouă. Alteori doar organizăm puțin lucrurile, ca să fie mai clare. Ne adaptăm foarte mult după client, să-i păstrăm starea de confort în privința dorințelor, dar atunci când știm că dorințele ar putea să-i dăuneze imaginii, încercăm să-i schimbăm perspectiva spre beneficiul lui și a afacerii lui.

 

– Cum v-a schimbat afacerea din punct de vedere profesional dar și personal?

– M-a maturizat foarte mult și m-a făcut să privesc lucrurile într-un mod mult mai responsabil. Am citit multe cărți de dezvoltare personală și am participat la evenimente din care am simțit că pot învăța ceva sau îmi pot crea relații noi. Am crescut odată cu afacerea și cred că datorită faptului că, am căutat mereu instrumtente și metode de dezvoltare, am atras alături de mine oamenii potriviți, la momentul potrivit.

”Cea mai mare provocare a fost aceea că nu știam nimic despre afaceri!”

 

– Care au fost obstacolele/prejudecățile pe care a trebuit să le depășiți?

– Cred că o provocare foarte mare, dar și o binecuvântare în același timp, a fost faptul că nu știam nimic despre afaceri, despre acel mare TREBUIE dintr-o afacere. A fost o binecuvântare, pentru că m-am putut dezvolta în afara limitelor impuse de TREBUIE. A fost o provocare, pentru că atunci când mă întâlneam cu ”acum chiar TREBUIE”, atunci a trebuit să mă documentez, să caut oamenii potriviți care să mă ajute și să mă îndrume cu intenții bune.

– Ce calități credeți că trebuie să aibă o femeie ca să fie un antreprenor de succes?

– Cred că trebuie să fie flexibilă și să se adapteze cu ușurință situațiilor care apar, oamenilor care apar în viața ei. Să știe să comunice și cred că, să aibă răbdare, este o calitate importantă. Nu toți oamenii cu care va interacționa vor fi dezvoltați personal, dar e posibil ca acești oameni să fie o adevărată contribuție pentru ea. Să știe să rezolve situațiile tensionate cu eleganță și cu hotărâre în același timp. Și să-și asculte intuiția, doar suntem femei, nu? Cea mai frumoasă și neegalată calitate a noastră! 

– Din punctul dumneavoastră de vedere, există o rețetă a succesului?

– Nu cred că există nici o rețetă pentru nimic, dar dacă ar fi să fac un glob cu această ”rețetă”, în primul rând aș pune în el: începe cu încredere în fiecare dimineață și încheie cu recunoștință în fiecare seară.

 

”Dinu, dacă vei citi acest interviu, îți multumesc!!!”

– Ați avut vreun eșec în afaceri? Cum l-ați depășit?

– Nu l-aș numi eșec, dar am oferit, la un moment dat, servicii pentru care nu aveam pregătirea necesară și pentru că, sunt un om perfecționist și nu vreau să fac rabat de la ceea ce ofer, munceam exagerat de mult, ca să pot oferi aceste servicii. Petreceam mult timp cu ”nasul în carte” și petreceam multe zile lucrând la ceva pentru care, un om deja pregătit, ar fi făcut în câteva ore.

– Care este modelul dvs de leader și cum v-a influențat/motivat acesta?

– Da, chiar am și mă bucur să fie alături de noi și astăzi, să lucrăm încă împreună. L-am cunoscut pe Dinu Gherman, trainer într-o școală de network marketing, acum 5 ani și încă de atunci, mi-a influențat foarte mult modul de privi lucrurile, de a privi oamenii și de a lucra cu oamenii. Chiar a fost și încă este pentru noi, un model de urmat, în modelul lui de leardership și relaționare. Dinu, dacă vei citi acest interviu, îți multumesc!!!

– Cum reușiți să mențineți un echilibru între viața privată și cea de antreprenor?

– Cred că unul dintre motivele pentru care cineva alege această cale, o face pentru a avea mai mult timp cu familia. Ei bine, nu știu la alții, dar la mine nu a fost așa, iar pentru zilele pe care le-am petrecut mai mult cu familia, am sacrificat nopțile pentru muncă. Abia acum, după aproape 5 ani, reușesc să creez un echilibru și încă muncesc pentru asta.

– Care este cel mai important lucru la care a trebuit să renunțați, în favoarea afacerii?

– Cred că la timpul liber pe care îl aveam atunci când eram angajată. Fără responsabilități prea mari după terminarea programului, îmi rămânea timp să ies în oraș, să urmăresc un serial sau un film împreună cu soțul. Acum acest timp, aproape nu mai există, în schimb fac multe alte lucruri care să mă împlinească și să-mi aducă o stare de bine.

– Enumerați 3 sfaturi de încurajare/dezvoltare personală/profesională pe care le-ați da femeilor antreprenor.

  1. Să aibă încredere și atunci când simt că-și pierd încrederea, să se țină de ea cu ambele mâini.
  2. Să aloce timp pentru ceea ce le face plăcere, să-și dea atenție și iubire.
  3. Să socializeze mult, să participe la evenimente și să învețe să-și creeze relații.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *